Værdigrundlag

Vi lægger vægt på at

• børnene får mulighed for at udvikle personlige og sociale kompetencer
  • børnene får mulighed for at stifte bekendtskab med og få viden om kultur
  • børnene får mulighed for at udvikle sproglige færdigheder
  • børnene får mulighed for at stifte bekendtskab med og få viden om natur
  • børnene får mulighed for at lege, både udendørs og indendørs
  • børnene får mulighed for at arbejde med sang, musik og bevægelse
  • børnene får mulighed for at udvikle kreativitet og fantasi
  • børnene bliver mødt af engagerede og nærværende voksne, der har noget at tilbyde dem
  • personalet samarbejder med forældrene om deres barn

I Saxogården vil vi gerne kendes for

• at vi bygger vores daglige praksis på ligeværd og demokrati og på, at vi i form og indhold er indrettet til at modtage alle børn mellem 0 og 6 år. Børnene vil møde udfordringer, krav og forventninger under hensyn til og med respekt for det enkelte barn og for fællesskabet.
  • at det er personalets opgave, i samarbejde med forældrene, at udforme trygge og udfordrende rammer, der skaber mulighed for, at alle børn gennem et aktivt hverdagsliv bidrager til egen alsidige udvikling.
  • at vi ønsker at skabe et hverdagsliv, der styrker børnenes lyst til at udforme og deltage i fælles aktiviteter, der dels er til gavn for den enkelte, men som også giver erfaringer med og forståelse for en demokratisk væremåde.

Saxogårdens pædagogiske principper og værdigrundlag tager sit udgangspunkt i Dagtilbudsloven.