Start i vuggestuen

I vuggestuen bliver dit barn tilknyttet en gruppe med 12 børn og 3 voksne. Der vil være en voksen, som primært tager sig af dit barn og af dig som forældre i den første tid. Når jeres start nærmer sig, vil i blive kontaktet af en medarbejder fra den stue i er blevet tilknyttet. Her vil i aftale detaljer om jeres første dag og i vil få lidt information.

Vi anbefaler, at I bruger de første dage sammen med jeres barn og med os i vuggestuen.

Bliv gerne et par timer den første dag. Spis frokost sammen med os den anden dag, og sig farvel og gå et par timer tredje dag. Det er vigtigt, at vi hurtigt kan få fat i dig, hvis dit barn bliver helt ulykkeligt. Så bliv i nærheden eller i vores kaffestue. På den fjerde og femte dag anbefaler vi, at du vinker farvel til dit barn, og at vi aftaler at ringe til dig, når dit barn vågner af middagssøvnen.

Der findes selvfølgelig ingen færdig opskrift for, hvordan det er bedst at starte i vuggestue. Derfor er det vigtigt, at vi lige fra vores første møde aftaler, hvad der er bedst for præcis dit barn.

Det skal du have med

Det er vigtigt, at du sørger for, at dit barn har skiftetøj liggende i vuggestuen, at dit barn har overtøj svarende til årstiden, og at der altid er regntøj og gummistøvler. Skriv gerne navn i dit barns tøj og sko og eventuelt også sovedyr og sut.

Bleer skal du ikke selv have med i vuggestuen, medmindre dit barn bruger en helt særlig ble.

I vuggestuen laver de Barnets bog, det er en bog som i laver derhjemme. i får udlevet pap og diverse også kommer i billeder ind i bogen og derefter kommer den ned i vuggestuen. Børnene er meget glade for disse bøger i vuggestuen, de bliver brugt dagligt.

Vi glæder os til at lære jer at kende.